heeynoht

Daz Blogg.

Bäk fråm Väla!

Skrivet 2010-08-12 @ 17:42:25
dag vid halv 8 tiden så gick jag upp för att fixa mig till Väla. Blev lite småstressig, men så gott som allt idag gick bra.

Till och med bättre än väntat. Vi trodde att det skulle regna, ösa! Men det gjorde det icke. Vi åkte med mamma till Markaryd eftersom hon skulle på föreläsning (jobbet). Så hon släppte av oss vid kiosken och precis då kom bussen till Helsingborg. Meningen var att vi skulle ta en senare buss, men tur som vi hade så kom det en tidigare. Bussen för oss två kostade 78:- endast. Billigare än att åka till jävla Ljungby. Men aja. När vi kom dit så skulle vi gå in och lade märke till att det fortfarande inte hade öppnat, haha.
Det blev att vi fick vänta drygt tio minuter.

När vi kom in så tog Mentor ut pengar och vi satte oss på Donken och käkade.
Efter det så gick vi in till H&M och lite sådant. Mentor hittade en snygg långärmad tröja med "Star Wars The Empire Strikes Back!" på. Snygg och han tänkte köpa den. Men vi hade kollat fel på en sån liten skyllt och tröjan kostade 300 fucking kronor- Svinigt dyrt för den tröjan.
Men jag kan säga en sak. Star Wars kommer bli populärt bland fitthoror som innan hatat Star Wars, men inte sett filmerna, som plötsligt kommer att "älska" Star Wars bara för att fler och äldre kommer ha det på sina kläder. Men Star Wars är så jävla mycket mer än bara ljussablar och sci-fi. Kolla på filmerna så ska ni se. Men det kommer ni nog inte göra...

Efter det så gick vi in på Carlings och kollade runt där, Mentor hittade ett par snygga jeans för 599:- från Lee.
Inne på H&M hade jag hittat ett par jeans med som jag gillade riktigt mycket. Vi båda bytte till våra nya byxor, hehe.
Vi drog in till Jack & Jones för att leta efter Hareemsbyxor (Ni vet Humör, Hareem/Drop Chroch, stavning, är egentliga namnet) men fann inga. Så jag stod och snackade med mannen i kassan som förövrigt var riktigt rolig och trevlig! Alltid kul att snacka med roligt folk, indeed.
När vi tänkte dra hem så fick vi spel eftersom vi var så trötta, i alla fall jag. Lekte "gul bil" osv, flabbade ihjäl fast det inte ens var så roligt ;o
Sen när vi kom med bussen så fick vi hoppa av i Örkelljunga och vänta i en timme så vi drog in till Netto och köpte varsin energidryck. Satte oss på en bänk och en geting jagade Mentor, fy fan som jag skratta, av trötthet! xD

I Markaryd hade vi turen att stöta på mamma som återigen fick köra oss eftersom hon ändå var på väg hem. Men jaa, lite längre blogg idag.

Läs och kommentera alla!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback