heeynoht

Daz Blogg.

Ibland så går det bättre helt enkelt

Skrivet 2011-04-14 @ 21:49:37
Ibland går saker och ting inte riktigt så som man har tänkt sig. Men det brukar ju lösa sig tillslut i alla fall. Som tur är.
Men jag har ett störigt problem. Väldigt störigt.

För några veckor sedan så hade min klass praktik. Jag går på Industritekniska programmet årskurs 2.
Vi skulle praktisera 4 veckor då jag och en annan skulle ha praktik på Electrolux. Det var kul att vara där, snacka med vuxna och alltid skratta under rökpauserna. Riktigt trevligt faktiskt.

Men att trivas med sina arbetskamrater är inte allt. I alla fall inte för mig. Då jag helst vill gå efter det jag faktiskt vill göra. Jag vill inte jobba inom industrin. Jovisst skulle jag kunna jobba där ett tag för att ha en inkomst och samtidigt leta nytt jobb.
Men jag har fortfarande vägen dit med. Vilket inte är den roligaste.
Under andra veckan på Electrolux i arbetande stund så slog det mig. På riktigt.

Jag vill inte jobba med sådant här, alls.

Då. Då blev det genast mycket jobbigare för mig. Allt. Jag har ingen aning om vad jag ska göra och det är otroligt jobbigt. Jag vill byta linje. Men...? Jag går ju andra året?
Såfan heller att jag tänker gå om ytterligare ett år eller två. Fuck no, säger jag bara.
Jag vill börja på Mode & Design. Som jag egentligen alltid har velat göra. Men valde industri för att säkra chansen till jobb efter skola då jag helst inte ville plugga vidare.

Jag har snackat med yrkesvägledare och hon sa att hon skulle försöka att göra så att jag kan läsa så mycket som möjligt under trean i Mode & Design. Jag menar, om jag skulle vilja plugga mode och design när jag är 40 så är det endast ett år. Så varför inte?

Ta bort alla lektioner jag har i verkstaden, hur ser mitt schema ut då? Nästan tomt. Så jag fyller hellre schemat med något jag vill göra än att sitta och inte göra ett skit pga att jag inte är alls inspirerad att jobba på samma plats med något tråkigt i flera år.

Samtidigt som jag ständigt går runt och tänker på hur min framtid ska se ut så träffar jag en underbar tjej. Helt underbar.
Det får mig att sluta tänka på allt det negativa som försegår runt omkring mig. Samma effekt som en drog. Under ruset så blir man glad, pigg och glömmer allt annat. När hon är borta, tillbaka till verkligheten. Igen.
Men det gäller att inte överdosera, för då blir det endast negativt. I alla fall med droger.

Imorgon så kommer hon och spenderar hela helgen hos mig. Underbart. Ett rus på över 48h. Fan vad nice.



Idag så gick det bra på CoD: Black Ops.
En stund i alla fall...

Kommentarer
Postat av: ellinore

Man ska våga göra det man vill, helt rätt!

jag har snart gått ut ettan men när jag skulle välja gymnasium så stod jag i valet och kvalet mellan två linjer. Min hy var väldigt taskig när jag gick i nian och jag gjorde dumma saker mot mig själv för jag mådde så dlåigt över den,ens hy är ju liksom som en fasad, de första någon annan ser... Jag ville helst av allt gå NV med intriktning häst men sen så hittade jag en hudterapeut utbildning.. jag tänkte att yes de här är min chans! ja kommer äntligen få lära mig om hur ja ska få mina acne problem att sluta. Så efter mkt om och men valde jag linjen hud och spa.. nu är min hy jätte fin utom några ärr som snart också är borta.. men nu när min hy är fin så kommer längtan efter min första dröm tillbaka . jag vill ju gå nv och häst , de här är ju itne vad jag vill göra .. Så nu ska jag precis söka om, komemr få gå med 95 iofs men de är för mkt kurser jag har missat för att kunna börja i tvåan. Ville bara säga att ja tycker att du är stark som följer din dröm! :D

2011-04-17 @ 12:54:44
Postat av: Hannu

Ja, det är svårt det med linjer. Speciellt när man inte kan se in i framtiden om vad man ska göra. Sjukt svårt. Men Det blir jobbigt eftersom att jag har bara ett år på mig för sedan ska jag flytta till Malmö. Och jag vill dit så fort som möjligt.

Men det blir väl att vänta eller något. Finns inte mycket jag kan göra faktiskt.



I värsta fall så blir det att jag börjar läsa någon kurs i mode & desing när jag flyttat till Malmö. Utbildningen är endast 1 år så det borde gå fint. Pallar ändå inte jobba just nu ;-)



Men det var bra att det med din hy löste sig i alla fall! Sen får du ju se hur det blir med din utbildning. Sålänge du kommer bra överränns med de i din klass :)

2011-04-17 @ 16:45:29
URL: http://heeynoht.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback