heeynoht

Daz Blogg.

Hemma från Serbien!

Skrivet 2010-11-05 @ 13:11:26
Yepp, igår kväll kom jag hem från Serbien. Några saker jag saknar, och en del saker jag bara ville komma bort ifrån!

För det första. Vädret var HÄRLIGT som fan! ca 24-25 grader som mest, I think.
Bland det bästa där var ju att allt var så billigt ;o Ett packet cigg ca 10kr. Så ja, jag köpte en hel del när jag var där! Dock hade jag något otroligt tråkigt när jag var hemma, och inte i stan. Då var det bara att man satt... hela tiden... och impulsrökte... Segt som satan. Gick o la mig tidigt varje natt, runt 7-8 tiden på kvällen. Vaknade alltid vid 6. Hemskt var det.

Men när man väl var ute i stan och eller på diverse köpcenter så var det kul. Sätta sig på ett café, ta sig en kopp kaffe eller en iskall Coca Cola och lyssna på techno och puffa på. Awesome! Det var dock bara ett café som spelade techno musik. But still!

Man kände sig rätt fri på något sätt där. Man kan göra lite vad man vill för en liten peng. För dem som bor där är det dock jävligt höga priser. En kopp kaffe kostar där ungefär 90 dinar. Typ 9 kr. Och då menar jag inte en vanlig kopp kaffe, utan en lite finare med andra smaker etc. Men tänk er, för dem som bor där så är 90 dinar ganska mycket. Det är typ som om vi skulle betala 70kr för en kaffe. Eller kanske 70 kr för ett glas cola. Nevah evah.

De jag längtat att få slippa är alla väntetider med bussen och flyget. Fyfan säger jag bara. Igår så reste vi i 13 timmar. Först började resan till bussen vid 07:40 och åkte sedan buss i 3 timmar, och det var varmt...
När vi var framme i Beograd så fick vi vänta på flyget i ytterligare 2,5 timme. Flyget i sig tog 2h till Danmark.

När vi kom till Danmark så var vi tvungna att vänta på vårat tåg i 1,5h till... Gud... Men sen var det ju tågresan med. Den tog 1h 45min med. O vi hade bra tunga bagage... Stora som fan med. Resan där var hemsk. Och när vi anlände i Älmhult så skulle vi åka bil hem, som tog drygt 30 min. När vi var hemma så var klockan 21:40 ungefär.

Hela dagen var borta pga allt resande. Fyfan. Jag är glad över att jag slipper det en tid framåt!
Har saknat Tilda jätte mycket under den veckan jag var borta. Men om en timme så kommer hon hit och ska sova över, längtar!!

Först klagade jag över hur varmt det var, nu klagar jag över hur kallt det är. Ingen gör mig nöjd, eller?
Aja, ska fixa mig lite snabbt nu, baibai!!



Just det, har ju tatuerat mig med! Gjorde ganska så ont faktiskt xD

Kommentarer
Postat av: Josefine

ååh du har tatueringen på bild!! :)

Den är snygg som fan!

2010-11-09 @ 17:38:25
URL: http://josseish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback