heeynoht

Daz Blogg.

Imorgon så händer något!

Skrivet 2010-08-31 @ 21:36:12
Imorgon, Onsdag 1 september föddes två skumma jävlar som påverkat mig mycket. Fått mig att känna mig säker på vad jag ska göra. Ska citera:

Du ska göra det du känner för och gör dig komfortabel.

Man ska trivas i det man gör, så är det bara. Man lever bara en gång. Sen vad folk i din omgivning tycket om dig ska du inte bry dig om. Alla gör som de själva vill, vilket man blir enkelt dömda för.
Men imorgon så fyller Tom och Bill Kaulitz 21 år. Och jag har lyssnar på Tokio Hotel i drygt 3-4 år.

I början var jag som alla andra. Jag sa att dem var bögar, fula, emos etc. Jag trodde aldrig att jag skulle sluta älska HipHop kulturen. Men det ändrades snabbt. Jag började lyssna på Låten "Black" och tyckte om början. Bassolot var nice. Black var då den första låten jag hörde. Alltså jag dömde hunden efter håren, som man brukar säga.
Vilket man aldrig ska göra. Men vad visste jag, jag var 13-14.

Det folk inte förstår är att man alltid dömer någon på utseendet vilket alla gör med Tokio Hotel och vägrar ge dem en chans. De vågar inte att "falla ifrån grupptrycket", patetiskt och omoget. Men vad ska man göra.

Men man växer. Blir mogen.
De tror att Tokio Hotels låtar bara handlar om "Tyck synd om mig *cut cut* "
Men det är ju inte vad dem gör. Låtarna är "Verklighetsbaserade" så att säga. Sjunger om vad människor gör.
Sådant tar tid att förstå. Jag hörde sedan på "1000 Meree" och blev kär i Bills hår direkt. Verkligen besatt. Coolaste, häftigaste jag sett. Vad än han gör mer sitt hår är snyggt.

Jag lyssnade mer och mer. Kolla vad som hänt nu. Drygt 3½ år senare.



Jag kan bara längta tills mitt hår blivit längre. Axellängd.

Hörde att några ifrån hantverk. Ettorna. Lade märke till mina naglar, svarta ni vet. De började snacka till varandra och kollade bort mot mig, det är bara att stirra tillbaka. För både dem och jag vet vad det handlade om. Att jag var lite annorlunda. Och då är det plötsligt hemskt.
Dem klarade inte sig utan grupptrycket. Alltså jag menar, kolla på alla. De flesta ser likadana ut bortsett ifrån ansiktet. Kläderna, pösiga random jeans, munkjacka och keps. Okej. Så ser ni ut, jag respekterar detta. Men ni bryr ju inte er eftersom ni är majoritet i detta. Hade de varit en minoritet så hade dem hållt käften och fortsatt kolla ner i golvet när dem går.

Men nu är allt som det är. Alla borde göra vad de känner för utan att få behöva ta skit för det. Men nu lever vi i en sådan värld, eller hur?
Man kan ju inte precis förvänta sig att alla ska tycka om det man själv tycker om, bara att acceptera det.
Vilket de i Tokio Hotel gör. De vad de känner för att göra, kolla vad skit dem får för dem inte är majoritet. Sen finns det en hel hög fjortisar som lyssnar på dem för att dem tycker att bandmedlemmarna ser bra ut.

Det är sådan deras låtar handlar om. Läs sång texten i 2 inlägg tidigare.

Nej, nu ska jag sluta försöka låta vuxen, men så är det! :) Ska sova snart. God Natt och Grattis Bill och Tom!




Kommentarer
Postat av: Puffi

såå jävla klockren text! var bara tvungen att komenter den =D

2010-09-10 @ 21:05:13
URL: http://hellopuffi.blogg.se/
Postat av: Tove

haha ditt hår e

snyggt ju! :D

2010-09-19 @ 20:05:23
Postat av: johan

klockren text!

och en till tokio hotel kille, yäääy :D haha

2010-09-26 @ 11:36:56
URL: http://xbananahamok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback